INFORMASI

NO AKAUN CEC
CEC SERVICES

MAYBANK : 562740132182

JAWATANKUASA CEC"KLIK"


CEC HELPLINE
"click"

MOH DOREH WARIGH
PENGUMUMAN"KLIK"

PENDAFTARAN AHLI BARU"KLIK"

SALAM PERKENALAN AHLI BARU"KLIK"

***UTK PERHATIAN CEC TELAH MENGASINGKAN AHLI & BUKAN AHLI DLM FORUM INI.***



CEC HELPLINE
"click"

MOH DOREH WARIGH
CEC Merchandise
CEC EVENT FOR 2013

DECEMBER
12 - 14 DEC 14 => CEOAG14 KELANA RESORT, SEREMBAN

**DETAIL BAGI PENGARAH PROJEK SETIAP AKTIVITI**."KLIK"

Latest topics
» chery easter club BORNEO
Fri Sep 25, 2015 7:55 am by hiysam

» 2,4 chery
Thu May 21, 2015 7:43 am by n@faiz

» Lokasi Kedai Accessories Kereta Yang OK Area Utara
Sun Mar 29, 2015 8:55 pm by mhdhafiz_aljarumi

» masalah2 minor n major CE
Tue Feb 24, 2015 10:51 pm by zolishak

» salam dari saya
Tue Feb 24, 2015 8:30 am by syamfazli

» Power Window problem...
Mon Feb 16, 2015 4:06 pm by mat2

» Salam Kepada Bakal Pelayar Forum CEC & Bakal Ahli Ahli Baru CEC
Mon Feb 16, 2015 8:08 am by syamfazli

» Salam CEC Pantai Timur
Mon Jan 05, 2015 11:52 am by mizan

» SALAM PERKENALAN DARI NILAI
Thu Dec 04, 2014 1:57 am by zam cecnilai

SOROTAN 2012

CEOAG 2012

MAJLIS2 JEMPUTAN CEO
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 70 on Tue Oct 05, 2010 3:47 am
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

CEAOG 2014

12 - 14 DIS 2014 KLANA RESORT, SEREMBAN, N9

Sponsorship :




Dengan Kerjasama :





December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Calendar Calendar


Minyak naik 5 sen...

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by anisfaz82 on Fri Jul 16, 2010 1:03 am

Bro_Sue wrote:di thailand average minyak rm3.00 seliter
lagi mahal dr msia nie
cuba sesape search dlm web dan tengok harga minyak seluruh dunia
kita buat perbandingan
memang minyak d thailand mahal..tp kete kat sana murah..menurut org sana lah...klu nak ikut kat arab saudi baru beberapa sen seliter..kita pun sama ngan negara arab..pengeluar minyak..tp persoalan nya nape kita xdapt beli dgn harga murah...sedngkan kita negara pengeluar....apa pandangan tuan2 sekelian

anisfaz82

Posts : 1193
Points : 1192
Join date : 04/01/2010
Age : 33
Location : seberang paka

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Mr Mama on Fri Jul 16, 2010 1:06 am

MINYAK KITA JUAL LUAR................... TAK GUNA SENDIRI............. AGAK NYA LE....

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by anisfaz82 on Fri Jul 16, 2010 1:09 am

tue y kurang cerdik...kita pakai pun beli..sy tau ..

anisfaz82

Posts : 1193
Points : 1192
Join date : 04/01/2010
Age : 33
Location : seberang paka

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Mr Mama on Fri Jul 16, 2010 1:11 am

BAB TU ..SYA KURANG ARIFF.............. NANTI SAYA BAWA KE DEWAN ..... MEMAKLUMKAN NYA................ Very Happy Very Happy

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by anisfaz82 on Fri Jul 16, 2010 1:13 am

dewan bandaraya kuantan bleh la mr mama bwk...ke nk bwk ke dewan sekolah..semua angin minyak naik nie

anisfaz82

Posts : 1193
Points : 1192
Join date : 04/01/2010
Age : 33
Location : seberang paka

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Mr Mama on Fri Jul 16, 2010 1:14 am

anisfaz82 wrote:dewan bandaraya kuantan bleh la mr mama bwk...ke nk bwk ke dewan sekolah..semua angin minyak naik nie

SAYA AKAN BAWA KE DEWAN PEMBEDAHAN.... NAK POSTMOTEM................... PEKARA NI........

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by castello 8989 on Fri Jul 16, 2010 12:29 pm

'' Mr Mama wrote:

SAYA AKAN BAWA KE DEWAN PEMBEDAHAN.... NAK POSTMOTEM................... PEKARA NI........


Tak payah POSTMOTEM abg wan.... pakai POSTMEN jer.....
Klu dh nk naik 2......apa pun yg dtg ttp naik juga...

castello 8989

Posts : 607
Points : 603
Join date : 30/10/2009
Location : CEC 007 Cheras Vista BMC

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by HasnuAR on Fri Jul 16, 2010 1:18 pm

Betul tu , kata sahabat kiter , kalau dah naik terpaksalah terima buat masa ini, may be lain masa bila dah ke DEWAN PEMBEDAHAN , HARAPX DAPAT TURUN SEMULA.

HasnuAR

Posts : 353
Points : 354
Join date : 16/11/2009
Age : 51
Location : Mak Chili Kemaman TRG ( CEC 039 )

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Radenumar on Fri Jul 16, 2010 1:27 pm

Ayat yang biasa kita dengar :

"Walaupun naik 5 sen tapi masih lagi murah berbanding dengan negara2 jiran....hahahahahha....Ambo sokong 1 Malaysia...Dulu, kini dan selamanya Be End...."

Radenumar

Posts : 9966
Points : 10597
Join date : 30/07/2009
Age : 38
Location : Taman Puncak Jalil

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by AmirKT on Fri Jul 16, 2010 1:50 pm

pak raden,apa maksud 'be end'--kasi habis ke

AmirKT

Posts : 251
Points : 248
Join date : 01/02/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Mr Mama on Fri Jul 16, 2010 4:36 pm

castello 8989 wrote:'' Mr Mama wrote:

SAYA AKAN BAWA KE DEWAN PEMBEDAHAN.... NAK POSTMOTEM................... PEKARA NI........


Tak payah POSTMOTEM abg wan.... pakai POSTMEN jer.....
Klu dh nk naik 2......apa pun yg dtg ttp naik juga...

HEHEEEE.CASTELO DAH MASUK FORUM.............HEHEHEHE

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Ibnuwaled on Fri Jul 16, 2010 10:22 pm

Kenaikan harga barangan yang baru diumumkan adalah tidak bertanggungjawab kerana:

1. Walaupun Dewan Rakyat telah bersidang sejak 7 Jun 2010, namun pengumuman kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula langsung tidak dibincangkan di Dewan yang mulia itu.

2. Tidak ada tindakan proaktif untuk menyediakan mekanisme bantuan yang disebut untuk diujudkan sejak 2008 lagi bagi membantu golongan yang terkesan dengan kenaikan ini, kerana barang-barang terlibat adalah keperluan asas rakyat.

3. Kenaikan harga gula sudah tentu akan mempunyai kesan kepada harga makanan. Kesan berganda daripada kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula ini akan memberi tekanan kepada golongan berpendapatan rendah di bawah RM2,000 sebulan, yang mana 75% adalah Bumiputra.

4. Sasaran penjimatan sebanyak RM750 juta yang diumumkan Pejabat Perdana Menteri adalah sedikit berbanding kerugian yang ditanggung rakyat apabila konglomerat milik rakyat iaitu Sime Darby mengalami kerugian sebanyak RM946 juta dan menerima pula pampasan dari kerajaan berjumlah RM700 juta. Membebankan rakyat atas alasan mengurangkan defisit dan menggunakan penjimatan untuk menampung keborosan kerajaan seperti ini adalah tidak masuk akal sama sekali.

5. Untuk memulihkan ekonomi negara reformasi ekonomi yang menyeluruh perlu dilakukan, bukannya tertumpu kepada pemotongan subsidi atau lain-lain pemulihan sementara jangka pendek yang menindas golongan lemah. Adalah amat dangkal untuk meminta rakyat mengubah cara hidup, sedangkan kroni-kroni, ahli politik, golongan elit dan berkepentingan terus menikmati subsidi korporat seperti subsidi gas kepada penjana bebas (IPP) yang menelan belanja RM18.9 billion setiap tahun, 25 kali ganda lebih besar dari penjimatan akibat potongan subsidi yang diumumkan semalam.

6. Empat langkah segera yang perlu diambil oleh Perdana Menteri untuk meyakinkan rakyat bahawa pengorbanan mereka menanggung harga yang lebih tinggi untuk mengekang defisit adalah berbaloi:

i. Mengumumkan penambahbaikan drastik kepada kaedah dan sistem perolehan yang diamalkan kerajaan agar lebih
telus dan mendapatkan nilai terbaik untuk rakyat;

ii. Menstrukturkan semula pemberian subsidi gas kepada IPP agar penjimatan ini dapat disalurkan kepada rakyat;

iii. Mengawalselia prestasi syarikat berkaitan kerajaan dan agensi yang dipertanggungjawabkan menjaga dana awam bagi mengelakkan kerugian berbillion ringgit yang ditanggung rakyat; dan yang terpenting

iv. Membuktikan keikhlasan dalam perang menentang rasuah dengan menghentikan campur tangan politik di dalam SPRM dan Jabatan Peguam Negara.

Itu hanya sebahagian sahaja keluhan rakyat berkaitan pemotonngan subsidi harga barang keperluan. Rakyat akan ternanti-nanti tindakan susulan Perdana Menteri jika benar benar-benar ikhlas dalam menangani kekusutan ekonomi negara.

Jika tidak, pengumuman kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula semalam hanyalah sambungan kepada rentetan penindasan rakyat berpendapatan rendah demi golongan elit dan kroni.

(Dipetik daripada portal berita)

Ibnuwaled

Posts : 118
Points : 114
Join date : 08/02/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by reza on Fri Jul 16, 2010 10:52 pm

Ibnuwaled wrote:Kenaikan harga barangan yang baru diumumkan adalah tidak bertanggungjawab kerana:

1. Walaupun Dewan Rakyat telah bersidang sejak 7 Jun 2010, namun pengumuman kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula langsung tidak dibincangkan di Dewan yang mulia itu.

2. Tidak ada tindakan proaktif untuk menyediakan mekanisme bantuan yang disebut untuk diujudkan sejak 2008 lagi bagi membantu golongan yang terkesan dengan kenaikan ini, kerana barang-barang terlibat adalah keperluan asas rakyat.

3. Kenaikan harga gula sudah tentu akan mempunyai kesan kepada harga makanan. Kesan berganda daripada kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula ini akan memberi tekanan kepada golongan berpendapatan rendah di bawah RM2,000 sebulan, yang mana 75% adalah Bumiputra.

4. Sasaran penjimatan sebanyak RM750 juta yang diumumkan Pejabat Perdana Menteri adalah sedikit berbanding kerugian yang ditanggung rakyat apabila konglomerat milik rakyat iaitu Sime Darby mengalami kerugian sebanyak RM946 juta dan menerima pula pampasan dari kerajaan berjumlah RM700 juta. Membebankan rakyat atas alasan mengurangkan defisit dan menggunakan penjimatan untuk menampung keborosan kerajaan seperti ini adalah tidak masuk akal sama sekali.

5. Untuk memulihkan ekonomi negara reformasi ekonomi yang menyeluruh perlu dilakukan, bukannya tertumpu kepada pemotongan subsidi atau lain-lain pemulihan sementara jangka pendek yang menindas golongan lemah. Adalah amat dangkal untuk meminta rakyat mengubah cara hidup, sedangkan kroni-kroni, ahli politik, golongan elit dan berkepentingan terus menikmati subsidi korporat seperti subsidi gas kepada penjana bebas (IPP) yang menelan belanja RM18.9 billion setiap tahun, 25 kali ganda lebih besar dari penjimatan akibat potongan subsidi yang diumumkan semalam.

6. Empat langkah segera yang perlu diambil oleh Perdana Menteri untuk meyakinkan rakyat bahawa pengorbanan mereka menanggung harga yang lebih tinggi untuk mengekang defisit adalah berbaloi:

i. Mengumumkan penambahbaikan drastik kepada kaedah dan sistem perolehan yang diamalkan kerajaan agar lebih
telus dan mendapatkan nilai terbaik untuk rakyat;

ii. Menstrukturkan semula pemberian subsidi gas kepada IPP agar penjimatan ini dapat disalurkan kepada rakyat;

iii. Mengawalselia prestasi syarikat berkaitan kerajaan dan agensi yang dipertanggungjawabkan menjaga dana awam bagi mengelakkan kerugian berbillion ringgit yang ditanggung rakyat; dan yang terpenting

iv. Membuktikan keikhlasan dalam perang menentang rasuah dengan menghentikan campur tangan politik di dalam SPRM dan Jabatan Peguam Negara.

Itu hanya sebahagian sahaja keluhan rakyat berkaitan pemotonngan subsidi harga barang keperluan. Rakyat akan ternanti-nanti tindakan susulan Perdana Menteri jika benar benar-benar ikhlas dalam menangani kekusutan ekonomi negara.

Jika tidak, pengumuman kenaikan harga petrol, diesel, LPG dan gula semalam hanyalah sambungan kepada rentetan penindasan rakyat berpendapatan rendah demi golongan elit dan kroni.

(Dipetik daripada portal berita)




Very Happy Very Happy Very Happy ... RAKYAT DIDAHULUKAN...... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

reza
Vice President 2
Vice President 2

Posts : 3446
Points : 3527
Join date : 02/08/2009
Location : cec009

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Abdul Muaz on Fri Jul 16, 2010 10:57 pm

wak naik harga minyak untuk bayar bonus kpd kakitangan kerajaan. tunggu hujung tahun ni....dok pun nak bg projek kpd kontraktor yg nak mampus...

Abdul Muaz

Posts : 37
Points : 36
Join date : 01/01/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Rizz38 on Fri Jul 16, 2010 11:34 pm

Salam,
Setuju ngan yob reza, rakyat akan sentiada didahulukan ( dlm bab2 mcm ni lah eg kenaikan petrol, lpg,hg brg2 dll). Diminta kerajaan dpt memberi alasan yg lbh munasabah & pls don't compare the petrol price with other country that do not produce the oil by themselve. If wanna compare,pls compare with brunei.

Rizz38

Posts : 148
Points : 150
Join date : 06/05/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Radenumar on Sat Jul 17, 2010 2:48 am

Kalau bab minyak nih, teringat sye masa kat Mekah itu hari...Masa sye nak ke Tana'em untuk miqat, sye naik la Innova seramai 7 orang...tetiba pak arab tu berenti nak isi minyak, so dia minta duit 10 riyal ngan sye untuk isi minyak sebab tambang ke sana 40 riyal...Dalam hati sye cukup ke isi minyak setakat 10 riyal...so bila dia isi sye cuba tengok meter pam minyak tu sebab nak tahu berapa riyal untuk 1 liter...terkejut beruk sye bila tengok yang harganya hanya 46 sen untuk 1 liter...murah gileeeerrrrr...so dengan 10 riyal td dapat isi 46 liter minyak dalam tangki Innova tersebut...meter minyak dr E terus melonjak naik melebihi separuh tangki...Memang untung rakyat arab saudi, dah la minyak murah kereta pun murah...Kalau bab harga kereta ni sye ada borak2 ngan pak arab, sye tanya dia berapa harga kereta toyata camry 2.0? Sekali lagi terkejut beruk, bila dia cakap hanya 65000 riyal sahaja...kalau kat tanah air ku ini harganya lebih kurang RM150,000...patut la kereta kat sana semua besar2....paling kecik pun Myvi (daihatsu sirion) tu pun susah nak jumpa...paling banyak kereta Toyota ngan Chevrolet....

Radenumar

Posts : 9966
Points : 10597
Join date : 30/07/2009
Age : 38
Location : Taman Puncak Jalil

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Ibnuwaled on Sat Jul 17, 2010 8:36 am

ralat sheikh:

RM0.46 = 1 liter, jd kalau RM10
= RM10/.46 = 21.7 liter (bukan 46 liter)

Itu pun masih terlalu rendah berbanding rege di Tanah airKu. Maknanya rege petrol di Tanah AirKu 4 kali ganda lebih tinggi berbanding di Saudi. farao farao farao

p/s: Sdr Radenumar, Ana pastekan pengalaman enta ni di CCC, mohon izin

Ibnuwaled

Posts : 118
Points : 114
Join date : 08/02/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by anisfaz82 on Sat Jul 17, 2010 12:50 pm

Radenumar wrote:Kalau bab minyak nih, teringat sye masa kat Mekah itu hari...Masa sye nak ke Tana'em untuk miqat, sye naik la Innova seramai 7 orang...tetiba pak arab tu berenti nak isi minyak, so dia minta duit 10 riyal ngan sye untuk isi minyak sebab tambang ke sana 40 riyal...Dalam hati sye cukup ke isi minyak setakat 10 riyal...so bila dia isi sye cuba tengok meter pam minyak tu sebab nak tahu berapa riyal untuk 1 liter...terkejut beruk sye bila tengok yang harganya hanya 46 sen untuk 1 liter...murah gileeeerrrrr...so dengan 10 riyal td dapat isi 46 liter minyak dalam tangki Innova tersebut...meter minyak dr E terus melonjak naik melebihi separuh tangki...Memang untung rakyat arab saudi, dah la minyak murah kereta pun murah...Kalau bab harga kereta ni sye ada borak2 ngan pak arab, sye tanya dia berapa harga kereta toyata camry 2.0? Sekali lagi terkejut beruk, bila dia cakap hanya 65000 riyal sahaja...kalau kat tanah air ku ini harganya lebih kurang RM150,000...patut la kereta kat sana semua besar2....paling kecik pun Myvi (daihatsu sirion) tu pun susah nak jumpa...paling banyak kereta Toyota ngan Chevrolet....
betul tue..memang murah minyak kat sana..sbb member irm ramai dah keje kat sana..tue y terkejuit gak baca blog2 dia org...member dia kat sana pakai merc mata belalang..kete murah..minyak murah...kaya tol la......klu dah abis keje sana..kete tue..tinggal kunci dlm kete..tinggal kat ctue la..sape2 nk ambik...kenapa kita xleh jd cm negara arab...dia pun pengeluar minyak cm kita..beza dia xjual kat luar..xsama ngan kita...kurang cerdik....

anisfaz82

Posts : 1193
Points : 1192
Join date : 04/01/2010
Age : 33
Location : seberang paka

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by anisfaz82 on Sat Jul 17, 2010 1:00 pm

adala semlm makcik tue punye hangin..minyak naik..semua brg pun naaik...siap nk wat aduan rakyat lg......he,he..berkesan ke aduan rakyat tu....xde nye org nk layan.........terima la hakikat wlu pun TERpaksa byr minyak mahal pun..dengar perkhabaran dr......minyak akan turun naik..sampai jd RM2.8seliter....kita tunngu dan lihat......xjd wat naik minyak bln mei hr tue...wat naik bln 7.. Evil or Very Mad

anisfaz82

Posts : 1193
Points : 1192
Join date : 04/01/2010
Age : 33
Location : seberang paka

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by AmirKT on Sat Jul 17, 2010 3:16 pm

krajaan M'sia dh xde duit.....sbbye time pilihnraya berjuta-juta ringgit dhabiskn untk meraih undi....menang majoritiye xla besar sngt,ckup-ckup mkn je....pembangkang pulak kuarkn wang utk pilihnraya mgkn half dr krjaan tp blh menang,klu tewas pun dgn undi yg skt.....apa ke bodoh klu mcm gtu....sapa yg rugi......krajaan janji duit,pmbngkg janji mulut,...bila dh dpt, buat pembngunan......adakah semua akn merasa pmbngunan tersebut....ditganu buat stadium blh runtuh.....nak duit lg utk baik pulih...kan bangang namaye.......bila dh xde diut yg jd mangsa ialah rakyat yg bpndapatn sdehana n miskin....lpas tu mulalah bg alasan mcm budak kelas pemulihan....diabetesla, org muda boros la,tgok negara jiran la xde subcd n mcm2 lg la.....

AmirKT

Posts : 251
Points : 248
Join date : 01/02/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by kamalb on Sun Jul 18, 2010 12:38 am

ish.. ish bahaya ni.. kang ade pulok yg kena saman..

kamalb

Posts : 444
Points : 450
Join date : 23/10/2009
Age : 47
Location : kg tanjung, batu rakit

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Radenumar on Sun Jul 18, 2010 9:25 am

Ibnuwaled wrote:ralat sheikh:

RM0.46 = 1 liter, jd kalau RM10
= RM10/.46 = 21.7 liter (bukan 46 liter)

Itu pun masih terlalu rendah berbanding rege di Tanah airKu. Maknanya rege petrol di Tanah AirKu 4 kali ganda lebih tinggi berbanding di Saudi. farao farao farao

p/s: Sdr Radenumar, Ana pastekan pengalaman enta ni di CCC, mohon izin

Trima kasih la sheikh pasal ralat tu...bukan apa sebab mata pun dah layu time tu, nak kira senang jea la tu...hehhehehe...Kalau kita tengok trend sekarang, rakyat dah mula membuka mata, tak macam dulu yang mana sekarang pelbagai sumber maklumat boleh diperolehi...Jd, sekiranya kerajaan masih lagi selesa dengan apa yang diputuskan tanpa mengira kesengsaraan dan kesusahan rakyat, sye rasa akan sampai masa rakyat akan menggunakan kuasanya untuk mencari sebuah kerajaan yg boleh membela nasibnya di dalam PRU akan datang....

Radenumar

Posts : 9966
Points : 10597
Join date : 30/07/2009
Age : 38
Location : Taman Puncak Jalil

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by AmirKT on Sun Jul 18, 2010 9:53 am

bukan apa tu bro kamal,,,saje sbgi luahan hati seorg rakyat warganegara M'sia....tp hakikatye kerajaan yg ada sekarang ni mmg best of the bestla....klu x mane mgkin kite akan hidup sebegini rupa klu nak dbandingkan dgn negara yang bergolak.....yang penting utk CEC kite boleh selalu TT, bersua muka n beramah mesra slalu....

AmirKT

Posts : 251
Points : 248
Join date : 01/02/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Rizz38 on Sun Jul 18, 2010 10:19 am

Salam,
Tak salah rasenye kita memberi pendapat & pandangan ttg kenaikan minyak & rege brg ni. We are the end user & also Malaysian citizenship, the selected govt need to get a feedback from the people before implemented it. Dgn hanye kenaikan hg minyak sahaja akan membuat hampir kesemua harge barangan juge akan naik-kenaikan berantai. So wahai gomen, tlg dengarlah dengar luahan rakyat marhain ni.

Rizz38

Posts : 148
Points : 150
Join date : 06/05/2010

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by reza on Sun Jul 18, 2010 9:26 pm

Rizz38 wrote:Salam,
Tak salah rasenye kita memberi pendapat & pandangan ttg kenaikan minyak & rege brg ni. We are the end user & also Malaysian citizenship, the selected govt need to get a feedback from the people before implemented it. Dgn hanye kenaikan hg minyak sahaja akan membuat hampir kesemua harge barangan juge akan naik-kenaikan berantai. So wahai gomen, tlg dengarlah dengar luahan rakyat marhain ni.


betul-betul-betul.. Very Happy Very Happy Very Happy

reza
Vice President 2
Vice President 2

Posts : 3446
Points : 3527
Join date : 02/08/2009
Location : cec009

Back to top Go down

Re: Minyak naik 5 sen...

Post by Sponsored content Today at 9:43 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum