INFORMASI

NO AKAUN CEC
CEC SERVICES

MAYBANK : 562740132182

JAWATANKUASA CEC"KLIK"


CEC HELPLINE
"click"

MOH DOREH WARIGH
PENGUMUMAN"KLIK"

PENDAFTARAN AHLI BARU"KLIK"

SALAM PERKENALAN AHLI BARU"KLIK"

***UTK PERHATIAN CEC TELAH MENGASINGKAN AHLI & BUKAN AHLI DLM FORUM INI.***



CEC HELPLINE
"click"

MOH DOREH WARIGH
CEC Merchandise
CEC EVENT FOR 2013

DECEMBER
12 - 14 DEC 14 => CEOAG14 KELANA RESORT, SEREMBAN

**DETAIL BAGI PENGARAH PROJEK SETIAP AKTIVITI**."KLIK"

Latest topics
» chery easter club BORNEO
Fri Sep 25, 2015 7:55 am by hiysam

» 2,4 chery
Thu May 21, 2015 7:43 am by n@faiz

» Lokasi Kedai Accessories Kereta Yang OK Area Utara
Sun Mar 29, 2015 8:55 pm by mhdhafiz_aljarumi

» masalah2 minor n major CE
Tue Feb 24, 2015 10:51 pm by zolishak

» salam dari saya
Tue Feb 24, 2015 8:30 am by syamfazli

» Power Window problem...
Mon Feb 16, 2015 4:06 pm by mat2

» Salam Kepada Bakal Pelayar Forum CEC & Bakal Ahli Ahli Baru CEC
Mon Feb 16, 2015 8:08 am by syamfazli

» Salam CEC Pantai Timur
Mon Jan 05, 2015 11:52 am by mizan

» SALAM PERKENALAN DARI NILAI
Thu Dec 04, 2014 1:57 am by zam cecnilai

SOROTAN 2012

CEOAG 2012

MAJLIS2 JEMPUTAN CEO
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 70 on Tue Oct 05, 2010 3:47 am
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

CEAOG 2014

12 - 14 DIS 2014 KLANA RESORT, SEREMBAN, N9

Sponsorship :




Dengan Kerjasama :





December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Calendar Calendar


LARANGAN MENYOMBONG DIRI

View previous topic View next topic Go down

LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Thu Feb 24, 2011 12:07 pm


Hadith:
Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:?Tidak akan masuk syurga seseorang yang ada di dalam hatinya perasaan sombong walaupun sebesar zarah?. Seseorang lelaki berkata, Sesungguhnya seseorang itu suka pakaian dan kasutnya cantik. Baginda s.a.w. bersabda,?Sesungguhnya Allah itu Maha Indah dan Allah suka kepada keindahan?.

Riwayat Muslim
Huraian :
1. Sifat sombong dan takbur adalah ditegah oleh Islam. Oleh itu umat Islam hendaklah menjauhinya demi menjaga kesejahteraan hidup.
2. Kita harus melakukan apa sahaja yang disukai demi keselesahan dirinya sendiri mahupun keluarga tetapi janganlah sampai melanggar batas syariat dan janganlah berniat untuk menunjuk-nunjuk atau bermegah-megah kepada orang lain kerana ia akan menimbulkan perasaan dengki dan benci orang lain yang mengakibatkan permusuhan.
3. Islam tidak melarang umatnya daripada mengutamakan keindahan dalam sesuatu perkara kerana keindahan itu adalah kesempurnaan yang boleh membangkitkan ketenangan.

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by nasa222 on Thu Feb 24, 2011 1:09 pm

Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

nasa222

Posts : 408
Points : 440
Join date : 29/11/2010
Age : 24
Location : CEC 222 ->Taiping, Perak.

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by bro_jiwa on Thu Feb 24, 2011 1:55 pm

ya btl bro_rie....Allah S.W.T xcke org yang sombong, bongkak, iri hati...dlm hati kena jauhkan sifat2 sebegitu...

bro_jiwa

Posts : 1079
Points : 1090
Join date : 08/02/2011
Location : CEC 075 Kuantan 013-9885676/9985676

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Thu Feb 24, 2011 2:31 pm

nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Thu Feb 24, 2011 2:37 pm

bro_jiwa wrote:ya btl bro_rie....Allah S.W.T xcke org yang sombong, bongkak, iri hati...dlm hati kena jauhkan sifat2 sebegitu...

Betul tu Bro_Jiwa.....
Apalah sangat kita nak menyombong diri.....
Kita nak cipta sesuatu pun payah...
Xde yg boleh dibanggakan...Semuanye HAK ALLAH...kita hanya pinjam jer....
Kalu ALLAH nak ambil nikmat yg diberikan..bila-bila masa jer....
Ditarik nimat melihat...dh rabun jauh dah....SmileSmileSmile
Sama-sama kita sentiasa MUHASABAH dan mengingati antara sattu sama lain...InsyaALLAH...

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Gangster on Fri Feb 25, 2011 12:14 am

AMIN.... SEMOGA GENG2 CEC TERELAK DARI GOLONGAN2 SEBEGINI...

Gangster

Posts : 1652
Points : 1675
Join date : 19/04/2010
Age : 37
Location : KELANTAN

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by alimal on Thu Mar 24, 2011 11:26 pm

RIE wrote:
Hadith:
Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:?Tidak akan masuk syurga seseorang yang ada di dalam hatinya perasaan sombong walaupun sebesar zarah?. Seseorang lelaki berkata, Sesungguhnya seseorang itu suka pakaian dan kasutnya cantik. Baginda s.a.w. bersabda,?Sesungguhnya Allah itu Maha Indah dan Allah suka kepada keindahan?.

Riwayat Muslim
Huraian :
1. Sifat sombong dan takbur adalah ditegah oleh Islam. Oleh itu umat Islam hendaklah menjauhinya demi menjaga kesejahteraan hidup.
2. Kita harus melakukan apa sahaja yang disukai demi keselesahan dirinya sendiri mahupun keluarga tetapi janganlah sampai melanggar batas syariat dan janganlah berniat untuk menunjuk-nunjuk atau bermegah-megah kepada orang lain kerana ia akan menimbulkan perasaan dengki dan benci orang lain yang mengakibatkan permusuhan.
3. Islam tidak melarang umatnya daripada mengutamakan keindahan dalam sesuatu perkara kerana keindahan itu adalah kesempurnaan yang boleh membangkitkan ketenangan.

Bismillahir Rahmanir Rahiim

Membersihkan Ruh

Hakikat batin atau keadaan hati kita juga bisa tercemar, jika kita terus melalaikan diri kita dan tidak menjaga gerak-geriknya. Sebagaimana yang tampak pada fisik kita yang bisa saja menjadi kotor, demikian pula batin kita. Ia dapat dikotori oleh perangai dan perbuatan yang jahat, serta tindakan yang membahayakan diri sendiri dan orang lain. Semua tingkah laku yang buruk akan membahayakan batin kita, termasuk sifat-sifat negatif, seperti sombong, takabur, dengki, congkak, suka mengadu domba manusia, fitnah, marah, hasad, syirik, dan banyak lagi.

Ruh atau jiwa juga bisa kotor karena memakan makanan haram, lisan yang mengeluarkan kata-kata culas dan ungkapan-ungkapan yang menyakitkan hati, telinga yang suka mendengar fitnah dan mengumpat orang, tangan yang suka melakukan perbuatan buruk, kaki yang melangkah ke tempat maksiat atau mengikuti orang-orang yang zalim, kemaluan yang melakukan zina, dan sebagainya. Zina dalam hal ini berlaku umum, bukan hanya berlaku untuk kemaluan, tetapi dapat pula berlaku untuk mata, telinga, hidung, kaki dan tangan, dan lain sebagainya. Zina mata dilakukan dengan memandang yang terlarang, yakni yang haram, zina telinga dilakukan dengan mendengarkan hal-hal yang culas, zina hidung dilakukan dengan mencium, zina tangan dilakukan dengan memegang, dan zina kaki dilakukan dengan berjalan ke arah kemaksiatan.

Bila Batin Kita Tercemar

Apabila kebersihan batin atau ruhani tercemar dan ‘wudhu keruhanian’ batal, maka penyucian diri perlu (wudhu’ atau mandi keruhanian) diperbarui dengan taubat, yaitu menyadari dosa yang telah dilakukan dengan penuh penyesalan hingga mengeluarkan air mata, dan dengan berazam dan bertekad tidak akan mengulangi kembali kesalahan atau dosa yang sama, serta memohon ampun dan berdoa kepada Allah agar terhindar dari dosa itu.

Masalah ini tampaknya mudah, namun pada hakikatnya tidak demikian, taubatan nasuha yang harus dilakukan manusia itu mempunyai beberapa persyaratan yang jika tidak terpenuhi, tidak akan diterima taubat seseorang itu. Penyesalan adalah salah satu syarat taubatan nasuha. Tegasnya, bertaubat dengan lisan semata tanpa diikuti oleh hati dan perasaan menyesal, tidak akan berfaedah sama sekali. Malah hal itu bisa membawa manusia pada celaka dan dosa yang lebih besar. Oleh karena itu, hendaknya kita berhati-hati dalam bertaubat.

Hati terlebih dahulu harus dibersihkan dari segala yang mengganggu. Pengganggu hati yang pertama adalah tuntutan dalam diri terhadap kebendaan dan keinginan hawa nafsu yang selalu mencemarkan hati. Apabila hati telah bersih, niscaya manusia akan mencari jalan menuju kepada Allah. Ketika itu hatinya akan dipenuhi dengan takut kepada Allah, taqwanya akan terlihat dari segala gerak-geriknya, karena ketakutannya itu telah menariknya dekat kepada Allah. Kini ia akan melakukan perbuatan-perbuatan yang baik saja. Apabila hatinya teringat pada perbuatan yang jahat, tentu sifat takutnya akan menghalangi dan mengingatkannya tentang balasan Allah. Dalam keadaan seperti inilah taubatnya akan terkesan dan kemudian menjadi taubatan nasuha.

Mukmin itu harus meninggalkan tabiat yang terdahulu dan bergerak ke arah Tuhannya. Selagi dia mengikuti jalan yang biasa, yakni jalan tabiatnya yang dahulu, niscaya dia akan terjerumus ke dalam pengaruh-pengaruh negatif yang akan mencelakakan dirinya. Dia akan kembali berbuat dosa dan kesalahan yang sudah biasa dilakukannya, karena tabiat sudah melekat pada dirinya. Dosa yang terus-menerus dilakukan itu melanggar perintah syariat, dan perintah syariat juga merupakan perintah Allah.

Seandainya dia gagal menahan diri dari perbuatan buruk dan jahat itu, maka hendaknya dia memohon bantuan kepada Allah dengan jujur dan ikhlas agar Allah melimpahkan taufiq dan hidayah-Nya sehingga dia dapat meninggalkan dosa dan maksiat itu. Semua perasaannya seharusnya ditujukan hanya kepada Allah semata, tidak kepada yang selain Dia.

Kesucian Syarat Diterimanya Sholat

Shalat adalah menghadirkan diri di ‘hadapan’ Allah. Bersuci dan berada dalam keadaan suci merupakan suatu kewajiban yang harus dilakukan sebelum melaksanakan ibadah shalat. Orang yang bijaksana mengetahui bahwa kebersihan secara zahir saja tidak cukup. Allah melihat jauh ke dalam hati (jiwa atau ruh) manusia. Dan hati perlu disucikan. Penyuciannya ialah dengan cara bertaubat. Hanya dalam keadaan suci, shalat yang kita lakukan akan diterima Allah.

Hukum ini adalah simbol yang digunakan oleh ahli tasawuf atau orang-orang Sufi. Apabila shalat itu dilakukan dengan hanya memenuhi syarat-syarat yang dikehendaki, maka dari segi hukum zahir, shalat itu sah dan benar. Tetapi dari segi hukum batin, shalat yang dilakukan itu masih menimbulkan tanda tanya lagi. Adakah shalat yang tidak disertai dengan kekhusyukan dan merendahkan diri dapat diterima sebagai ‘shalat’ ? Shalat yang dipenuhi dengan ingatan tentang sesuatu di luar shalat, misalnya khayalan yang mengganggu dan pikiran-pikiran tentang keduniaan, apakah itu bisa disebut shalat ? Padahal Nabi SAW mengingatkan bahwa dalam shalat kita harus khusyuk, merendahkan diri di hadapan Allah, menenangkan pikiran, memfokuskan tujuan, dan sebagainya. Karena itu pula, ada sebagian ulama yang bersikap keras terhadap masalah ini dengan menghukumkan bahwa semua shalat yang tidak disertai kesadaran semua gerakan fisikal, tidak dapat dinamakan ‘shalat’. Dan bila tidak dinamakan shalat, maka shalat tidak dapat disebut sebagai shalat yang sesungguhnya.

Semua ini muncul dari banyaknya dosa dalam diri orang itu, banyaknya kesalahan yang tidak dipedulikannya, yakni dosa belum dihapus dan dibersihkan dengan cara bertaubat. Karena itu, dirinya kotor, dan bila diumpamakan ia seperti seseorang yang menghadap raja dengan pakaian kotor. Bagaimanakah orang itu nanti ?

Ingatlah, bahwa hal ini amatlah penting, yang tidak boleh dilalaikan secara terus-menerus. Segeralah kembali kepada Allah dan menyucikan diri dengan memperbanyak taubat yang sebenar-benarnya.

Allah berfirman :

“Dan bertaubatlah (kembalilah) kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman sekalian, mudah-mudahan kamu akan beruntung !” (Q.S. An-Nur: 31)

Allah juga berfirman :

“Inilah yang dijanjikan kepadamu, yaitu bagi setiap hamba yang selalu kembali bertaubat (bertaubat sebenarnya kepada Allah) lagi memelihara (semua peraturan-peraturannya)”.(Q.S. Qaaf : 32)

Penyucian badan dengan berwudhu dan mandi adalah perintah menurut syariat dan hukum agama Islam. Penyucian itu berkaitan dengan waktu. Misalnya, orang yang sudah bersuci, tetapi tiba-tiba ia tertidur, maka batallah wudhunya. Karena itu, ia harus berwudhu kembali. Jelasnya, pembersihan zahir ini terikat oleh waktu, malam dan siang, dalam kehidupan di dunia yang nyata ini.

Contoh yang lain, orang yang merasakan badannya kotor atau pakaiannya terkena kotoran, maka wajarlah bila dia segera membersihkan badan dan pakaiannya itu. Dia tidak ingin tampak kotor di antara teman-temannya ataupun di antara orang-orang yang duduk bersama-samanya. Kemudian dia segera menyucikan diri.

Tetapi penyucian batin atau ruhani tidak terikat oleh waktu. Penyucian ini berlangsung sepanjang hidup di dunia hingga akhirat. Bila selama ini manusia merasakan betapa beratnya membersihkan badan dan pakaian mereka, pembersihan diri secara ruhani justru lebih berat lagi, karena kotoran batin lebih berbahaya daripada kotoran lahir. Kotoran lahir lebih bertumpu pada keadaan fisik atau jasmani manusia, sedangkan kotoran batin terfokus pada hubungan dengan Tuhan. Jika hati seseorang kotor, maka semua amalannya terhadap Tuhan akan terganggu dan tidak terkawal. Karena itu, wajar sekali bila dia harus memberikan perhatian khusus terhadap permasalahan ini agar dia selamat di dunia dan akhirat.

Pembersihan Diri Memerlukan Mujahadah terhadap Nafsu

Nafsu adalah pengeras utama terhadap jiwa dan hati. Jika kita terlalu mengikutkan kehendaknya, akhirnya kita akan binasa, karena sekali saja nafsu dapat mengalahkan kita, maka ia akan terus menuntut setiap waktu sehingga kita tidak berdaya lagi.

Terlalu larut dalam hal-hal kenafsuan dan kebendaan dapat mengeraskan hati, melemahkan akal pikiran, menambah banyak tidur dan lalai, menimbulkan tabiat tamak dan serakah, serta menarik manusia kepada angan-angan yang kosong. Tabiat-tabiat ini ibarat penyakit yang kronik, yang apabila menimpa jiwa, alamat kecelakaan akan menimpa diri kita. Kecelakaan itu tidak hanya menimpa kita di akhirat, tetapi juga di dunia.

Akan tetapi, apabila hati seseorang tenang dan tentram, hati itu akan dipenuhi dengan ilmu, di mana dengan ilmu itu ia akan mendapat Nur atau cahaya untuk menghapuskan segala maksiat dan dosa, sebagaimana dikatakan bahwa ‘Api neraka akan padam oleh cahaya orang Mu’min, ketika si Mu’min itu mendekati api neraka.’

Demikianlah perumpamaannya, mudah-mudahan kita mengerti. Para murid Nabi Isa as pernah memohon kepadanya dengan berkata, “Tolonglah ajarkan kepada kami ilmu yang tertinggi manfaatnya !” Nabi Isa as menjawab, “Takutlah kepada Allah, terimalah qadha’ dan taqdir-Nya dengan penuh ridha, dan cintailah Dia sepanjang masa.”

Itulah yang tertinggi martabatnya. Karena itu, balasannya juga sepadan, yaitu hidup kekal di dalam surga, InsyaAllah Kita Selalu Di Beri Kekuatan Dan Di Jaga Selalu Dari Segala Tipu Daya Syaitan, Dunia dan Hawa Nafsu Kita Wabillahi Taufik Wal Hidayah wal’ inayah Wassallamualaikum Warahmatullahi Wa’baraakatuh Wa’ Maghfirah.

alimal

Posts : 115
Points : 160
Join date : 20/12/2010
Age : 51
Location : dok berehatt

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Fri Mar 25, 2011 9:22 am

InsyaALLAH...sekiranye hati kita di hiasi dengan iman, maka kebaikanlah yg akan menyinarinya.....


Last edited by RIE on Fri Mar 25, 2011 9:33 am; edited 1 time in total

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Mr Mama on Fri Mar 25, 2011 9:24 am

SOMBONG ATAU MEMENTING KAN DIRI ..........IA NYA AKAN MEMAKAN DIRI........ RENUNG RENUNG LAH SAHABAT KU SEKALIAN...........

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Kawe Ni Bro on Fri Mar 25, 2011 10:54 am

RIE wrote:InsyaALLAH...sekiranye hati kita di hiasi dengan iman, maka kebaikanlah yg akan menyinarinya.....

Antara doa terbaik yg diajarkan oleh Rasulullah SAW, manusia teragung di dunia :-

Ya ALLAH,
Kayakanlah aku dengan Ilmu, Hiasilah aku dengan Lemah Lembut,
Muliakanlah aku dengan Taqwa, Cantikkanlah aku dengan Kesihatan...
InsyaALLAH terhindar dari bala bencana dunia dan kepedihan akhirat........

Kawe Ni Bro

Posts : 213
Points : 213
Join date : 18/01/2011
Age : 37
Location : PD, N9

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Mr Mama on Fri Mar 25, 2011 10:56 am

BERSAMA LAH KITA MENUJU KEARAH KEBAIKAN..AMIN

Mr Mama
President
President

Posts : 17743
Points : 18401
Join date : 30/07/2009
Age : 55
Location : CEC 001 StoneCold Hill - 0192625856

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by aha on Fri Mar 25, 2011 11:05 am

RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....

aha
Perak Leader 1
Perak Leader 1

Posts : 511
Points : 519
Join date : 23/06/2010
Location : cec171 ipoh to ipoh

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Fri Mar 25, 2011 3:28 pm

aha wrote:
RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....
Ate Yoep Aha.....Teman Kg Gajah di Pulau Besar...x pun Pulau Juar.....
Ngape...Yoep Aha ade sedara mare ke kt sane...

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by reza on Fri Mar 25, 2011 3:30 pm

aha wrote:
RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....



rame org perak rupenya... Nyanyi sikit..

Ipoh mali... Ipoh mali tala sombong.. Razz Razz Razz

reza
Vice President 2
Vice President 2

Posts : 3446
Points : 3527
Join date : 02/08/2009
Location : cec009

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by aha on Fri Mar 25, 2011 3:51 pm

RIE wrote:
aha wrote:
RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....
Ate Yoep Aha.....Teman Kg Gajah di Pulau Besar...x pun Pulau Juar.....
Ngape...Yoep Aha ade sedara mare ke kt sane...
ate nagpe xkabo sensiang...teman pun ngelo dari sane juge wehhh...suku sakat Boy PJ..ate gemor tak becrite,,,he,,hee(syok gak skala skali bantai cakap perak nih...) ...yob reza,yob rizz38, yob rie(DATUK R..) guro ye...

aha
Perak Leader 1
Perak Leader 1

Posts : 511
Points : 519
Join date : 23/06/2010
Location : cec171 ipoh to ipoh

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Kawe Ni Bro on Mon Mar 28, 2011 12:51 pm

"Ipoh mali talak sombong....", nilah dia lagu yg geng2 PUO (poli perak) dok nyanyi masa sokong geng diorang lwn bola dgn POLIMAS (poli kedah), tumbang terus geng2 polimas..... xtaula tumbang sbb kena rentap semangat lagu ke atau masa tu diorg mmg tgh x kuat......
tapi menang ke kalah tetap segalanya dalm pengetahuan ALLAH, terimalah seadanya.......

Kawe Ni Bro

Posts : 213
Points : 213
Join date : 18/01/2011
Age : 37
Location : PD, N9

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by afiq on Mon Mar 28, 2011 2:08 pm

malu ngan sombong sama tak....heheh

afiq

Posts : 265
Points : 265
Join date : 20/12/2010
Location : cheras to cheras back to cheras

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by isma747 on Mon Mar 28, 2011 3:05 pm

jangan sombong kalau kita sombong
pun tak kemana juga

isma747

Posts : 560
Points : 570
Join date : 03/01/2011
Age : 42
Location : N9-KL-KB

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Mon Mar 28, 2011 3:24 pm

aha wrote:
RIE wrote:
aha wrote:
RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....
Ate Yoep Aha.....Teman Kg Gajah di Pulau Besar...x pun Pulau Juar.....
Ngape...Yoep Aha ade sedara mare ke kt sane...
ate nagpe xkabo sensiang...teman pun ngelo dari sane juge wehhh...suku sakat Boy PJ..ate gemor tak becrite,,,he,,hee(syok gak skala skali bantai cakap perak nih...) ...yob reza,yob rizz38, yob rie(DATUK R..) guro ye...
Ate...itu le...X nak bersoreh.....
Teman mase CEOAG2010 dulu nengok aje le Bro Aha nanam pokok....Ape cerete pokok tue agoknye.....SmileSmile

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by aha on Tue Mar 29, 2011 1:05 pm

RIE wrote:
aha wrote:
RIE wrote:
aha wrote:
RIE wrote:
nasa222 wrote:Hebat juga bro RIE ni. Jurusan apa ha? Tapi Taiping mali talak sombong.

He,he,he,he....Jurusan Duniawi je Bro Nasa222.....
Betui...betui.....Taiping mali talak sombong maaa.....
Koi kg kt Kg Gajah.....
ayakk...
ipoh mali pun talak sombong jugak maaa...
brader Rie kg kt kg gajah mana..?? Perak ke? kat mana..?? ce citer ce citer....
Ate Yoep Aha.....Teman Kg Gajah di Pulau Besar...x pun Pulau Juar.....
Ngape...Yoep Aha ade sedara mare ke kt sane...
ate nagpe xkabo sensiang...teman pun ngelo dari sane juge wehhh...suku sakat Boy PJ..ate gemor tak becrite,,,he,,hee(syok gak skala skali bantai cakap perak nih...) ...yob reza,yob rizz38, yob rie(DATUK R..) guro ye...
Ate...itu le...X nak bersoreh.....
Teman mase CEOAG2010 dulu nengok aje le Bro Aha nanam pokok....Ape cerete pokok tue agoknye.....SmileSmile
tu le pasai...sok2..nak g nengok le...kot udah tumpo ke pulak...

aha
Perak Leader 1
Perak Leader 1

Posts : 511
Points : 519
Join date : 23/06/2010
Location : cec171 ipoh to ipoh

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by RIE on Wed Mar 30, 2011 2:20 pm

Kut2 dah berbuah le pulak.....buah DEROYAN!!!!!!!!...haru jadi nyeee...he,he,he

RIE

Posts : 2124
Points : 2155
Join date : 19/08/2010
Age : 44
Location : CEC 094 ~ Kuantan Pahang

Back to top Go down

Re: LARANGAN MENYOMBONG DIRI

Post by Sponsored content Today at 3:47 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum